Video voorstel t.b.v. Vesteda Duurzaam

Hartelijk dank dat wij van ilovework een video voorstel mogen schrijven over de duurzame toekomst van Vesteda. Op deze pagina zetten we de mogelijkheden op een rij en laten we zien welke vergelijkbare films we al hebben gemaakt die ons inspireren in dit proces.

Hoe houden we onze planeet leefbaar?

Hoe houden we onze planeet leefbaar terwijl de aarde steeds sneller opwarmt en de CO2-uitstoot toeneemt? Ook voor de gebouwde omgeving ligt een grote opgave: 7 miljoen woningen en 1 miljoen gebouwen moeten in 2050 aardgasvrij zijn. De verduurzaming van deze woningvoorraad betekent een overstap naar alternatieve verwarmingsvormen, zoals zonne-energie, warmtenetten of biogas. Ook moeten bestaande woningen energiezuiniger worden. Wat betekend dat voor Vesteda?

[bron: BAM Wonen whitepaper]

Vesteda met 27.290 woningen in beheer is zich als geen ander bewust van de opdracht die ze de komende jaren te wachten staat; namelijk het verduurzamen van het woningen portfolio. Om dit bewustzijn uit te dragen en verder te vergroten is het van belang om intern en extern duidelijk het verduurzamings pad te communiceren. Video is bij uitstek geschikt om dit te doen. Aan de hand van een voorbeeldproject laten zien wat de stappen zijn naar een groenere toekomst.

BAM Wonen gaat na de zomer van 2021 in opdracht van Vesteda, 116 eengezinswoningen in Amersfoort verduurzamen en onderhouden. Daarbij gaat het energie label van de woning van (gemiddeld) E naar A. Deze verduurzaming levert dus een flinke energiebesparing op. En dat is goed voor het mileu en voor een beter klimaat. Dit renovatieproject is een prachtig voorbeeld van verduurzaming. 

Branded Content: Vesteda Duurzaam 2021

Wij kunnen het renovatieproject in Amersfoort van begin tot eind in beeld brengen. Om deze verduurzamingsontwikkelingen te laten zien krijgen niet alleen de Vesteda mensen de hoofdrol, maar we geven de video’s een meer journalistiek karakter. Een journalist laat samen met de experts van Vesteda zien hoe het hele traject verloopt. Samen maken zij een reis door en langs de projecten en komen verschillende thema’s aanbod zoals: Bouwen voor Natuur, Energie-labels, Circulair bouwen, Duurzame Kernwaardes etc. We gieten de video’s op deze manier meer in een Branded Content vorm, hierdoor worden de video’s niet vanuit Vesteda verteld, maar door een ‘onafhankelijke tweede partij’.

Voorbeeld Branded Content

Dit is een driedelige serie i.o.v. Shell over waterstof.

Kijk voor meer informatie
op de website van RTL Nieuws

Voorbeeld Bouwproject

Dit is een voorbeeld van een bouwproject dat ongeveer 9 maanden in beslag heeft genomen.

Kijk hier voor meer films van HAL 2

Infographics

In deze video over Fietsstad Utrecht zie je hoe er op een verrassende manier extra info aan het beeld kan worden toegevoegd.

Het renovatieproject zal een paar maanden in beslag nemen. Het is de bedoeling dat we op een aantal cruciale momenten de voortgang filmen.

Aan het einde van het project hebben we meerdere video’s waar alle informatie in zit. Maar ook tussendoor kun je al je ’publiek’ bereiken door vlogs te maken voor op social media. We delen de video’s op, met ieder een eigen thema. Met de juiste contentstrategie op de juiste kanalen kun je zo precies de gewenste doelgroep bereiken.

Voorbeeld video

Deze video toont de manier hoe we deskundige in beeld kunnen brengen.

We hebben al flink wat ervaring met het maken van films voor Vesteda. Deze video hebben we ongeveer een jaar geleden gemaakt over de kernwaarden van Vesteda.

Voorbeeld video

Deze korte instructiefilm toont hoe nieuwe kozijnen geplaatst worden in uw woning.

We hebben al flink wat ervaring met het maken van films voor Vesteda. Deze video hebben we ongeveer een jaar geleden gemaakt over een kozijnen renovatie project.

Deze video hebben we ongeveer een jaar geleden gemaakt over een het vervangen van kozijnen. De bewoners konden tijdens de renovatie gewoon in hun huis blijven wonen, Met deze video kon Vesteda aan de bewoners laten zien, hoe het project zou verlopen en dat de ze er geen last van gingen ondervinden.

Toepassing en doelgroep

Wie is de doelgroep? En waar is de film te bekijken? Dat is altijd een belangrijke vraag. De doelgroep zijn natuurlijk mensen die geïnteresseerd zijn in de informatie die in de film te zien is. Maar de doelgroep is groter. De doelgroep zijn ook de mensen die betrokken zijn bij het merk Vesteda. De doelgroep zijn ook mensen die nog niet betrokken zijn bij het merk Vesteda.

Belangrijk is dus dat de content die we verzamelen tijdens het maken van de film op zoveel mogelijk kanalen wordt verspreid. Hierdoor vergroot je het publiek en bereik je nieuwe doelgroepen.

Volledige versie op Youtube

Iedereen is gewend om video’s te kijken via YouTube. Men kijkt op de computer, op de telefoon en steeds vaker ook op de Smart TV.

De film in delen

Via Facebook kun je iedere week een deel van de film laten zien. De ene week gaat het over ‘Bouwen voor Natuur’ de andere week over het energie label.

Snipits op Instagram

Tijdens de opnamedagen kunnen we korte vlog’s maken die we op Instagram zetten. Dit vergroot je publiek gaande weg.

Podcast op Spotify

Als we de audio van de film een beetje aanpassen dan kan er een Podcast van gemaakt worden. Hierdoor bereik je een hele nieuwe doelgroep.